0 کمک آنلاین

آراسب احمدیان

  • ۱۶ مرداد ۰۳
  • 279 بازدید
  • 0 دیدگاه

آراسب احمدیان، مدیرعامل مؤسسه‌ی خیریه‌ی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک است. وی متولد شهریور ۱۳۴۵ در شهر تهران است.

زندگی‌نامه:

آراسب احمدیان در شهریور ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. او دیپلم خود را از دبیرستان خوارزمی در سال ۱۳۶۳ دریافت کرد. پس از آن، در رشته‌ی فیزیک حالت جامد در دانشگاه تهران تحصیل و در سال ۱۳۶۸ از مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. وی در همین دانشگاه، مدرک کارشناسی‌ارشد خود را نیز در رشته‌ی ژئوفیزیک، گرایش زلزله‌شناسی در سال ۱۳۷۷ دریافت کرد. او سپس مدرک کارشناسی ارشد MBA خود را در سال ۱۳۸۹ از دانشگاه کمپتن آلمان، دکترای DBA خود را در سال ۱۳۹۳ از دانشگاه بوردوی فرانسه و نیز پست‌داک DBA خود را در سال ۱۳۹۷ از دانشگاه گرونوبل فرانسه دریافت نمود.

فعالیت‌ها:

محک:

وی از سال‌های آغازین تأسیس موسسه‌ی خیریه‌ی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک در این سازمان فعالیت کرد و از شهریور ۱۳۸۶ به عنوان مدیرعامل این مؤسسه منصوب شد و تا آذر ماهِ سال ۱۳۹۹ در این موقعیت سازمانی فعالیت کرد. سپس در اسفند ماهِ سالِ ۱۴۰۰، مجددا عهده‌دار این سمت شد. در فاصله‌ی زمانیِ میانِ دو دوره‌ی مدیرعاملیِ احمدیان، وی به عضویت هیئت امنای محک درآمد.

احمدیان، پس از آن‌که مدیرعامل محک شد، با درک نیاز این سازمان به ساختارهای نوین مدیریتی، تحصیلات آکادمیک خود را در رشته‌های مدیریت‌محور نیز ادامه داد. او مدرک کارشناسی ارشد MBA خود را در سال ۱۳۸۹ از دانشگاه کمپتن آلمان، دکترای DBA خود را در سال ۱۳۹۳ از دانشگاه بوردوی فرانسه و نیز پست‌داک DBA خود را در سال ۱۳۹۷ از دانشگاه گرونوبل فرانسه دریافت کرد تا با دانش تخصصی خود، شیوه‌های نوین و به‌روز مدیریت را به سازمان محک بیفزاید. این‌گونه شد که دوران تحول استراتژیک سازمان محک با فراگیری راهکارهای مدیریتی جدید توسط آراسب احمدیان، هم‌زمان شد. مدیریت احمدیان باعث شد تا محک از یک سازمان خیریه سنتی به خیریه‌ای با رویکردهای استراتژیک تبدیل شده و عنوان یکی از موفق‌ترین سازمان‌های خیریه‌ی مردم‌نهاد ایران را به خود اختصاص دهد.

تدریس:

آراسب احمدیان از سال ۱۳۹۵، در دانشگاه تهران به عنوان استاد مدعو، مشغول به تدریس است و واحدهای گوناگونی مانند «برنامه‌ریزی استراتژیک»، «تفکر استراتژیک» و «مدیریت نوآوری و تغییر استراتژیک» را در حوزه‌های مدیریتی تدریس می‌کند. همچنین وی سابقه‌ی سخنرانی‌ها و پنل‌های علمی فراوانی در دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه صنعتی شریف را نیز در کارنامه‌ی علمی خود دارد.

دیگر فعالیت‌ها:

آراسب احمدیان، در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود، در هیئت مدیره‌ی شرکت‌های متفاوتی عضویت داشته که به شرح زیر است:

  • مؤسسه‌ی مدیریت حامیان نواندیش افرا

۱۳۹۷ – تاکنون

  • مؤسسه‌ی همکاران سیستم

۱۳۹۸-۱۴۰۱

  • شرکت سپیدار سیستم

۱۳۹۸-۱۴۰۱

تحصیلات:

دیپلم: دبیرستان خوارزمی، تهران، ۱۳۶۳، رشته ریاضی فیزیک

کارشناسی: دانشگاه تهران، تهران، ۱۳۶۸، رشته فیزیک / حالت جامد

کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران، ۱۳۷۷، رشته ژئوفیزیک/ زلزله شناسی

کارشناسی ارشد: دانشگاه کمپتن، آلمان، ۱۳۸۹، رشته MBA

دکترا: دانشگاه بوردو، فرانسه، ۱۳۹۳، رشته DBA

پَسا ‌دکترا: دانشگاه گرونوبل، فرانسه، ۱۳۹۷، رشته DBA

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.