0 کمک آنلاین

سرطان سارکوم سروگردن از سرطان‌های نادر به شمار می‌‌رود

  • ۲۸ مهر ۰۳
  • 31 بازدید
  • 0 دیدگاه

دکتر امیرافراز فلاح‌نجم‌آبادی از برگزاری کنفرانس سارکوم سروگردن کودکان ابراز خرسندی کرد و گفت: سرطان سارکوم سروگردن از سرطان‌های نادر به شمار می‌‌رود

دکتر امیرافراز فلاح‌نجم‌آبادی در حاشیه برگزاری کنفرانس سارکوم سروگردن کودکان عنوان کرد: در این کنفرانس به صورت فوق تخصصی و با حضور استادان و پزشکان حوزه‌های مختلف از جنبه‌های گوناگون به سارکوم سروگردن کودکان پرداخته شده و ابتکار جالبی بوده است.

این رادیولوژیست با بیان اینکه اغلب کنفرانس‌های حوزه سرطان در سطح دانشگاهی برگزار می‌شوند، افزود: در این کنفرانس اما استادان و پزشکان حوزه‌های مختلف ولی مرتبط با درمان چندوجهی سارکوم سروگردن کودکان حضور دارند که کار بدیعی است و ظرفیت بین‌المللی شدن دارد.

وی همچنین گفت: سرطان سارکوم سروگردن از سرطان‌های نادر به شمار می‌‌رود و یکی از کارهایی که رسانه‌ها می‌توانند برای کمک به تشخیص و درمان این بیماری انجام دهند، نشان دادن مسیر درمان پس از برخورد خانواده با علائم است که بدانند درمان را باید از کجا و چگونه شروع کنند؟ به کدام پزشک و کدام بیمارستان مراجعه کنند و چه مواردی را درنظر بگیرند؟ ترسیم این مسیر خود کمکی بزرگ در درمان سارکوم سروگردن است.

کنفرانس علمی یک روزه «تازه‌های سارکوم سر و گردن کودکان» پنج شنبه ۱۲ مهرماه به همت مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک و با حمایت علمی انجمن رادیوانکولوژی ایران در مؤسسه خیریه محک برگزار شد.

محوریت این کنگره رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای سر و گردن کودکان بوده و استادان و متخصصان از دانشگاه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در آن حضور یافتند.

مباحث مختلفی همچون تازه‌های پاتولوژی در رابدومیوسارکوم و يوئينگ ساركوم کودکان، نقش بيولو‍ژی ملكولی در درمان سیستمیک رابدوميوساركوم كودكان، كاربرد جراحی در تومورهای سينونازال كودكان عوارض كوتاه مدت و دراز مدت آن، قابليت‌ها و محدوديت‌های جراحی و بازسازی بافتی در تومورهای سروگردن كودكان، رادیوتراپی يوئينگ ساركوم سرو گردن کودکان(درمان و عوارض) و … در این کنفرانس علمی بررسی شده است.

محک امیدوار است با برگزاری کنفرانس‌های علمی، زمینه افزایش دانش و تخصص پزشکان را جهت ارائه خدمات درمانی استاندارد و منطبق با پروتکل‌های بین‌المللی برای کودکان مبتلا به سرطان فراهم آورد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.