0 کمک آنلاین

بیایید همدلی و اتحاد را با شیو‌های نو تعریف کنیم

  • ۳۰ اردیبهشت ۹۹
  • 902 بازدید
  • 0 دیدگاه

تحليل تارا بهبهانی بر تغییر لوگوی مؤسسه خیریه محک در راستای پیوستن به کمپین جهانی فاصله‌گذاری اجتماعی:

بیایید همدلی و اتحاد را با شیو‌های نو تعریف کنیم

مؤسسه خیریه محک، به عنوان اولین سازمان مردم‌نهاد در ایران همزمان با اجرای کمپین جهانی فاصله‌گذاری اجتماعی با پیام «دستامون دور شده، قلبامون نزدیک» لوگوی خود را تغییر داد.

تارا بهبهانی، نقاش و مدرس دانشگاه، که در ۱۳ سال گذشته آثار هنرجویان خود را برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در محک به نمایش گذاشته بود ضمن حمایت از این اقدام محک، با اشاره به تغییر لوگوی شرکت‌ها و برند‌های بزرگ در جهان پس از شیوع ویروس کرونا و اجرای کمپین جهانی فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: «ویروس کرونا پس از شیوع، روابط اجتماعی، عاطفی و زندگی روزانه تمامی انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار داد. در عادت‌ها و روزمره‌گی‌ها انقلابی کرد و  متاسفانه باعث شد افراد زیادی، این روز‌ها را روی تخت بیمارستان سپری کنند و از طرف دیگر بر اهمیت کادر درمانی تمامی بیمارستان‌ها صحه گذاشت. در این میان این آشفتگی ها توجه یک برند معتبر چون محک، به سلامت و آگاهی رسانی به مردم و همراهی آن با این جریان، از اهمیت زیادی برخوردار است.»

وی افزود: «محک نیز به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد شناخته شده و معتبر در میان اقشار مختلف جامعه، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، با  طراحی لوگوی جدید خود که ترکیب‌بندی دلنشینی دارد  و به نظر من بیشتر اهداف و رسالت محک را بازنمایی می‌کند، ارتباط عاطفی خود را با نیکوکاران در این شرایط تثبیت کرد. همانطور که می‌دانیم دغدغه اصلی این مؤسسه عدم توقف کمک و درمان کودکان مبتلا به سرطان در هر شرایطی و حفظ سلامت مردم جامعه است. بنابراین دیدن لوگوی جدید محک به ما یادآور می‌شود که در این روز‌های سخت می‌توان با وجود رعایت فاصله‌ها و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در برابر سلامتی خود و دیگران واژه‌های همدلی و اتحاد را با شیو‌های نو تعریف کرد.»نقش خيريه ‌ها در آگاهى رسانى حائز اهمیت است. سازمان‌های مردم‌نهاد بر پایه توجه به احساسات و عواطف انسانی شکل گرفته‌اند. بنابراین در وقوع بحران‌های اجتماعی می‌توانند تأثیرات زیادی بر روی افکار عمومی بگذارند. تارا بهبهانی درباره این تأثیرات که یکی از آن‌ها تغییر مفهوم عملی اتحاد و همدلی است، افزود: «سازمان‌های مردم‌نهاد چون محک در راستای حفظ بقای خود که بر پایه مشارکت‌های خیرخوا‌هانه مردم بنا شده است، با دعوت مردم و توسعه اطلاع رسانی خود در زمینه کودکان مبتلا به سرطان و گسترش راه های کمک های مردمی به آنها تلاش می‌کند.در جامعه امروز ما هر خانواده یا هر فرد برای عمل به مسئولیت اجتماعی خویش ممکن است یک خیریه یا خیریه‌های مشخصی را انتخاب کند. برای من تأثیر یک خیریه در آگاهی‌رسانی مسائل به روز جامعه اهمیت زیادی دارد چون وقتی پای عواطف انسانی در میان است انسان‌ها راحت تر داوطلب کمک می‌شوند. محک از جمله خیریه‌هایی است که هم سو با شرایط جامعه، با اطلاع‌رسانی‌های خود و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در افراد رسالت خود را ادا میکند،که خود دلیلی ست  بر آن که همه ما بحران را با امید بیشتری نسبت به آینده پشت سر بگذاریم.»

بهبهانی در پایان با اشاره به تغییر روابط انسانی و عاطفی با شیوع ویروس کرونا و همچنین تغییر ماهیت فعالیت‌های اجتماعی بیان کرد: «امروز محک با طیف عظیمی از افراد جامعه و نیکوکاران در ارتباط است. این مؤسسه در خصوص دعوت به همبستگی در روز‌های شیوع کرونا عملکرد خوبی داشته و مسئولیت اصلی خود را نیز با وجود تمامی مشکلات فراموش نکرده است. هرچند مفهوم اتحاد تغییر کرده است ولی من باور دارم  با حفظ فاصله اجتماعی در این روزها میتوانیم عشق و محبت  خود را به موسساتی چون محک ابراز کنیم و با تلاش و رعایت پروتکل ها برای حفظ سلامتی خود و همنوعان‌مان برای ساختن روز‌های بهتر تلاش کنیم.»

به نقل از روزنامه هنرمند

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه شما